Kalitesiz ürünlerin PR çalışmaları aracılığıyla başarılı bir satış ivmesine ulaşılıp ulaşılamayacağı, iş dünyasının ve pazarlama stratejilerinin merak ettiği önemli bir konudur. PR danışmanı Necmettin Kar, konu hakkında açıklamalarda bulunarak, kalitesiz ürünlerin PR çalışmalarının geçici bir satış artışına yol açabileceğini ancak uzun vadede satışların düşeceğini belirtti.
Kalitesiz ürünlerin PR çalışmalarıyla ilk etapta kısa süreli bir satış ivmesi yakalayabileceğini dile getiren Kar, ancak ürünlerin kullanımı ve müşteri yorumlarına göre satışların önemli ölçüde düştüğünü vurguladı. Kalitesiz ürünlerin PR çalışmaları sonrası satışlarının artmasının ardından, ürünlerin gerçek performansı ve kullanıcı deneyimlerinin ortaya çıkmasıyla birlikte satışların düştüğüne dikkat çekti.
Necmettin Kar’a göre, PR çalışmalarıyla bir ürünün satışlarında kısa süreli bir doping etkisi yaratılabilir. Ancak, bu etki uzun vadede sürdürülebilir değildir. Kalitesiz ürünlerin PR çalışmaları, ürünlerin eksikliklerini gizlese de tüketicilerin gerçek deneyimleriyle karşılaştığında bu etkinin sınırlı kaldığını belirtti.
Kar’ın açıklamalarına göre, kaliteli bir ürünle birlikte yapılan PR çalışmaları uzun vadeli başarıya ulaşmanın anahtarıdır. PR çalışmaları, kaliteli bir ürünün farkındalığını artırarak satışları desteklerken, kalitesiz ürünler içinse yalnızca kısa süreli bir satış ivmesi sağlayabilir. Tüketicilerin ürünü beğenmediği durumlarda ise doping etkisi bile yetersiz kalabilmektedir.
Kalitesiz ürünlerin PR çalışmalarıyla geçici bir satış artışı sağlanabilir ancak uzun vadede sürdürülebilir başarı elde etmek için kaliteli bir ürünün PR çalışmalarıyla birlikte sunulması gerektiği açıkça görülmektedir.