Sosyal medya nedir? Sosyal medya uzmanı ne iş yapar?

Sosyal medya nedir? Sosyal medya uzmanı ne iş yapar?

Sosyal medya, bireylerin internet tabanını kullanarak sosyal ağlar üzerinden, internet siteleri ve mobil aplikasyonlar aracılığıyla birbirleri ile bilgi, fotoğraf, içerik gibi gündelik yaşamalarından kesitleri paylaştıkları dijital platformların geneline verilen isimdir. Sosyal medya kullanıcılarına, geleneksel medya platformlarının aksine eş zamanlı ve karşılıklı olarak bilgi paylaşımı imkânı sağlayan içerik platformudur.

Sosyal medya nedir?

Genel olarak nitelendirilecek olursa da sosyal medya nedir sorusuna kısaca hayatlarımızın tüm alanlarında yer edinmiş ve hayatlarımızı basitleştiren bilgi platform denilebilir. Milyarları aşan kullanıcı sayısına ulaşan sosyal medya platformları, kurum ve kuruluşları da içerisinde yer alması zorunlu hale getirtecek kadar geniş bir topluluk olmuştur. Kurum ve kuruluşların kendi alanlarını güncel tutabilmeleri için bu toplulukta yetişen profesyonel kişilere ihtiyaç duyduklarında, sosyal medya uzmanlığı mesleği ortaya çıkmıştır.

Sosyal medya uzmanı kimdir?

Sosyal medya uzmanının, marka yahut isim bilinirliğine sahip kurum ve kuruluşlarda; geliştirmekle yükümlü olduğu iki temel görevi bulunur. Kurumun ya da kuruluşun satışlarını arttırmak ve pazarlamayı geliştirmek. Bunun dışında strateji planlamasını izlemek ile de sorumludur.

Sosyal medya uzmanı kimdir?
Sosyal medya uzmanlığı

Farklı şekilde söylenecek olursa tecrübeye ve donanıma sahip kurumunuza ya da kuruluşunuza fayda sağlayan, size kazandıran kişi de denebilir. Sosyal medya uzmanı dünya genelinde 2000 yılında ön plana çıkmaya başlarken, Türkiye’de 2010 yılından itibaren ismini duyurmuştur. Teknolojinin ilerlemesi ile kendi gelişimi de hızla gerçekleştiren, kurum ve kuruluşların daha fazla ihtiyaç duyduğu meslektir.

Sosyal medya uzmanı ne iş yapar?

Meslek olarak nitelendirilmeye başlandığında sosyal medya uzmanları birçok kişi tarafından takip edilen fenomen kişiler olarak da karşımıza çıkabiliyor. Peki sosyal medya uzmanları ne iş yapar?

  • Şirketlerin sosyal medya yönetiminin yolunu oluşturur.
  • Şirketlerin takipçi sayılarını arttırmaya yönelik çalışmalar oluşturur.
  • Rakip şirketleri analiz eder ve karşı stratejiler geliştirir.
  • Pazarlamaya ve satışları artıracak paylaşımlarda bulunur.
  • Şirketin ihtiyaç duyduğu tüm sosyal medya ağlarını takip eder.
  • Görsel tasarımlar ve videolar ile ilgili temel programları bilmesi gereklidir (Photoshop, Illustrator, Premiere).
  • Görsel, video ve günlük metin yayınları oluşturur ve sosyal medya ağlarında paylaşır.
  • Satışı ve pazarlamayı arttırmak için kampanyalar geliştirir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir