İşletmenizi büyütmeniz için 10 pratik tüyo

pr çalışması

Bir şirket kurdunuz ve müşteri tabanınızı genişleterek yeni işler yaratmak, istihdam oluşturmak ve de kazancınızı artırarak kısa yoldan büyümek tüm şirket sahiplerinin arzusudur. Şirketinizi, işletmenizi, firmanızı büyütmek aslında çok da kolay olmasa da, vereceğimiz tavsiyelere uyarak, bu kilit adımları doğru şekilde atarak işletmenizi büyütebilirsiniz.

Müşteri tabanınızı büyütmenize, işletmenizin daha kurumsal ve ulusal ya da küresel bir işletme haline gelebilmesi için size yardımcı olacak bazı pratik ipuçları.

  1. Müşterilerinizi tanıyın

Müşterinizin ihtiyaçlarını anlayın ve bu ihtiyaçlarını karşılayan ürünler ve hizmetler geliştirin. Hizmetlerinizi kişiselleştirerek ve onları size geri bildirim sağlamaya teşvik ederek müşterileriniz hakkında fikir edinebilirsiniz. Sık sık anket yaparak, hizmetler hakkında feedback alabilirseniz, sıkıntılı olan hizmetleri, müşterinin memnun olacağı şekilde revize edebilirsiniz.

  1. Mükemmel müşteri hizmeti sunun

Müşteri hizmetlerinizin olağanüstü olmasını sağlayın ve elinizden geldiğince ekstra yol kat edin. Müşterileriniz sadece harika hizmeti hatırlamakla kalmayacak, aynı zamanda diğer insanları size yönlendirme olasılıkları da artacaktır. Bir müşterinin yaptığı reklamı hiçbir aracın ya da uygulamanın yapamadığını unutmayın. Her müşteri, potansiyel birer gönüllü reklamcı haline gelebilir.

  1. Mevcut müşterileri bağlayın ve yeni fırsatlar arayın

Mevcut müşterilerin sizin işletmenizden uzaklaşmaması ve her zaman sizden haberdar olmaları için, bir e-bülten aracılığıyla onlarla iletişim halinde kalmak veya onları promosyon etkinlikleri hakkında önceden bilgilendirmek gibi stratejiler geliştirin. İşletmenizin bir IOS ve Android uygulaması olsun. Hiç olmazsa bir web sitesi kesinlikle olsun.

Aynı zamanda, daha fazla iş bulma ve müşteri tabanınızı oluşturma fırsatlarını araştırın. Müşterileri bilgilendirmek ve yenilerini bulmak arasında doğru dengeyi bulduğunuzdan emin olun.

4. Sosyal medyayı etkin ve iyi kullanın

Sosyal medya, işletmenizi potansiyel müşterilere tanıtmak ve ‘sosyal dinleme’ yoluyla değerli bilgiler elde etmek için güçlü bir araçtır. Sosyal medya yoluyla, müşterilerin sizin hakkınızda neler söylediğini öğrenebilir, davranışları hakkında fikir edinebilir, hedef pazarınıza hitap eden anahtar kelimeleri ve eğilimleri belirleyebilir ve böylece müşteri hizmetlerinizi iyileştirebilirsiniz. Sosyal medya, iş profilinizi oluşturmanıza ve yeni müşteriler çekmenize yardımcı olabilir. Sosyal medya reklamlarını kesinlikle tavsiye ederiz. Artık çağın bir gereksinimi haline gelen sosyal medyadan uzak kalan işletmelerin büyümekte zorlanacağı ve hatta geriye gideceğini aklınızdan çıkarmayın.

  1. Yer bildirimlerine önem verin

İşletmeniz ile ilgili sosyal medya hesaplarında (Facebook, Instagram) ya da Google, Yandex, Bing haritalarında kendi işletmenizin yerini belirleyerek adres kaydı oluşturmalısınız. İşletmenize gelen müşterilerin, gönüllü olarak yer bildiriminde bulunması, sandığınızdan daha fazla etkili bir çalışma olacaktır.

  1. Etkinliklere ev sahipliği yapın

Kendi etkinliğinize ev sahipliği yapmak, müşterilerinizi tanımanın ve ilişkiler kurmanın harika bir yolu olabilir. En iyi müşterilerinizden bazılarını davet edin ve onları arkadaşlarını getirmeye teşvik edin. Özellikle ünlü kişilerin etkinlikte yer alması (Pandemi nedeniyle bu etkinlikleri pandemi sonrasında yapmanızı tavsiye ederiz) müşterilerinizin işletmenize bakışını değiştirecek ve olumlu bir algı oluşturmasını sağlayacaktır. Ünlü misafirleri seçerken de dikkat etmek gerek. Toplumda maalesef olumsuz olaylarla anılan isimler de bu ara çok popüler.

  1. Etkinliklerde boy gösterin

Yerel işletmelerin müşterilerine marka bilinci oluşturmak, onları yeni iş alanlarına çekmenin harika bir yoludur. İşletme profilinizi yükseltmek için sponsorluk yapmayı veya bir topluluk etkinliğine katılmayı düşünün. Örneğin bir teknoloji fuarında boy göstermek, bir yerel bir markanın global bir marka haline gelebilmesi için attığı ilk adım olarak sayılabilir. Bu fırsatları kaçırmamaya dikkat etmelisiniz.

  1. İşe yarayan girişimle devam edin, gerisini eleyin

Pazarlama faaliyetlerinizin başarılı olup olmadığını ölçmek için müşterilerinizin nereden geldiğini izlemelisiniz. Denemekten korkmayın. Bir şey işe yaramıyorsa yaklaşımınızı geliştirin ve en iyi sonuçları elde eden faaliyetlere daha fazla zaman ayırın. Türkiye’de bilinen zenginlerin ilk çıkış yollarının deneme yanılma yoluyla girişimde bulunmaları olduğunu unutmayın. Şimdi çok fazla örnek profil olduğundan deneme yanılma yolu uygun görülmeyebilse de özgün iş yapanların bu şekilde ilerlediğini de unutmamak gerekir.

  1. Yeni görüntüden kaçınmayın

İnsanlar işletmenizde yenilikler olmasını isterler. Oturma düzeninden, dış cephe görüntüsüne ya da renk seçiminden marka melodisine kadar birçok alanda yenilik önemlidir. Ancak bu yenilikler markanızın en belirgin hatlarından tamamen kopmamalı ve bir şekilde markanızı hatırlatmalıdır.

  1. PR şirketleri ile görüşün

En küçüğünden, en büyüğüne tüm işletmeler artık PR çalışmalarının faydalarını fark etmiş durumda. Bazılarının bütçe yetersizliğinden PR çalışmalarına uzak kaldığına bakmadan bu çalışmalarla ilgili adım atmanızın sizi hangi seviyelere çıkaracağını bir düşünün. NK Ajans Reklamcılık E-Ticaret Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi bünyesinde faaliyet gösteren Ajans PR ile hemen iletişim kurarak fikir alabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir