Instagram Fenomenlerine Reklam Verme Fiyatları

Instagram Fenomenlerine Reklam Verme Fiyatları

Son dönemde sosyal medyanın reklamlar üzerindeki etkisini fark eden işletme sahipleri Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir konusunda araştırma yapmaktadırlar.  Bilindiği üzere Instagram, sosyal medya platformları içerisinde en fazla takipçiye sahip olanıdır. Burada onaylı hesabı olup takipçi sayısı fazla olan kişiler tarafından yapılan reklamların geri dönüşleri de önemli bir yer tutmaktadır.

Bu hesapların sahibi olan kimseler, yaptıkları paylaşımlar ile kendilerini ve hesaplarının takiplerini artırmaktadır. Ön plana çıkmış olan fenomenler reklam verileri de paylaşarak para kazanabilirler. Ancak bunun için oldukça fazla bir takipçi sayısı ve tıklanma oranı olmalıdır. En az birkaç videosu viral olmalıdır. Peki, bu Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir? Haydi, birlikte öğrenelim.

Mavi Tikli Femomen Sayfalarında Story ve Gönderi

Mavi tıklı fenomen sayfalarında story ve gönderi şeklinde yapılan reklam çalışmalarında en etkili olan gönderi şeklindeki paylaşımlardır. Ama story gönderiye göre daha az etkili olsa da storye link eklenerek etkisi artırılabilir. Bazı fenomenler canlı paylaşım şeklinde reklam yapabilmektedirler.

Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir

İlk olarak reklama uygun bir fenomen seçilmelidir ki bu sayede hedef kitleye daha kolay ulaşmak mümkün olabilsin. Ama bu fenomenin en az 1 milyon takipçisi olmasına dikkat etmelisiniz. Bu fenomen direk olarak takipçilerine resimlere tıklayarak sitenize de yönlendirebilir. Moda konusunda fenomen olmuş bir fenomenin elbette giyim firmasının reklamı yapması, daha başarılı sonuçlar doğuracaktır.

Bu tip bir reklam kampanyasında en önemli olan argüman bütçedir. Her fenomen kendine göre bir fiyat politikası gütmektedir. Reklam vermek isteyip bağlantıya geçtiğinizde size bu fiyat politikalarını sunuyorlar. Siz de kendi bütçenize uygun olanı seçip reklamınızı yaptırabilirsiniz. Bunun haricinde ünlüler de instsgram hesaplarında ürün reklamı yapmaktadırlar. Ancak onlarla iletişime geçmek oldukça zor olabiliyor. Onlar sadece ajanslar vasıtasıyla reklam içerikli paylaşımlar yapmaktadır.

Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir? Konusunda önemli olan bir diğer faktör, fenomenin hangi tür paylaşımı tercih ettiğidir. Genellikle story olarak reklam paylaşımı yapmayı tercih ederler. Çünkü bu story paylaşımları Insatgram üzerinden paylaşılıp belli bir zaman sonra silinirler. Ayrıca reklam veren de bu storyleri izleyebilir ve kaç kişiye ulaştığını fark edebilir.

Fenomen Hesaplarda Reklam Fiyatları Ne Kadar?

Instagram Fenomenlerine nasıl reklam verilir? Konusunda önemli olan adımlardan bir diğeri de reklamın mahiyetidir. Reklam içeriğine göre fiyat belirlemesi yapan fenomenler de vardır. Özellikle ünlü isimler reklam içeriğini kendileri çekecekse bu şekilde olan reklam amaçlı paylaşımlar için yüksek ücretler isteyebilirler. Bu özellik diğer fenomenler için de geçerli olmakla birlikte ünlüler kadar pahalı değildirler.

Fenomen Hesaplarda Reklam Fiyatları Ne Kadar?

Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir konusundan sonra fenomen hesaplarda reklam fiyatları ne kadar konusu önem arz eder. Instagram’da reklam vermekle elde etmek istediğiniz sonuç konusunda belirlediğiniz bütçe çok önemlidir. Instagramda reklam vermek için teklif türü olarak bin (1000) gösterim başına maliyet (BGBM) ve Tıklama başı Maliyet (TBM) şeklinde yapılabilir.

  • Bin gösterim başına maliyet: reklamların bin kişilik bir kitleye gösterilmesi sonucu yaptığınız ödeme demektir. Her fenomen bu konuda kendi fiyatını belirlemektedir. Ama verilen teklifler de değerlendirilmektedir.
  • Tıklama Başı Maliyet: reklama yapılan her tıklama için ödenecek olan miktardır. Bu daha pahalı bir reklam ürünü olmakla birlikte etkileşim amacıyla yapılan reklamlarda çok etkili sonuçları olmaktadır.

Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir Sorusunun cevabına mukabil en önemli kriterleri de anlatmaya çalıştık. Reklam verme konusunda en önemli argüman her şeyde olduğu gibi işletmenin reklama ayıracağı bütçenin miktarıdır. Bütçe ne kadar yüksek olursa reklam da o kadar etkili olmaktadır. Seçilen fenomenin reklam için belirlenmiş olan hedef kitlesine uygun olması gerekmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir