Ulusal ve Global Reklam Ajansları Ne İş Yapar?

Ulusal ve Global Reklam Ajansları Ne İş Yapar?

Reklam ajansı nedir? Bir reklam ajansı, müşterilerinin pazar payını artırmayı, kazancını artırmayı veya marka bilinirliği oluşturmayı amaçlayan etkili stratejiler oluşturmak için farklı pazarlama ve tanıtım kanalları kullanır. Bu kanallarda yapılacak çalışmalarda genellikle PR ajansları görev alır. Ancak hem reklam stratejisi hem de PR (Halkla ilişkiler) çalışmalarını birlikte sunan ajanslar da vardır. Örnek: Ajans PR

Reklam ajansları, müşterilerinin hedef kitlesini hedefleyen en etkili kampanyayı oluşturmak için televizyon, radyo veya podcast, dijital medya ve ev dışı reklamcılık gibi bir ortamı kullanır.

Kreatif departman, sonuçları ve müşteri katılımını en üst düzeye çıkarmak için tüm pazarlama materyallerinin hedef kitlelerine çekici gelmesini sağlar. Satın alma ekibi, hangi kanalların reklam ve promosyon malzemeleri sunacağını analiz etmekten sorumludur.

Birçok ajansın, müşteri ilişkilerinin ve iletişimin sorunsuz ve olumlu bir şekilde yürütülmesini garanti eden bir müşteri ilişkileri departmanı vardır.

Reklam ajansları, küçük ekiplerden ev tabanlı işletmelere ve dünyadaki çoğu büyük şehirde ofisleri bulunan kurumsal ajanslara kadar çeşitli boyutlarda olabilir. En büyük ajansların çoğu, aynı ilkeler altında çalışan ancak bağımsız olarak yönetilen dünya çapında bayiliklere sahip olabilir. Bu reklam ajanslarından biri de NK Ajans Reklamcılık E-Ticaret Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi’dir. NK Ajans Reklamcılık, İsmet Paşa Mah. Hükumet Bul. Mert İşhanı Apt. No:24/12 Dulkadiroğlu / Kahramanmaraş adresinde yer alırken, başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin birçok şehrinde ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünyanın farklı bölgelerinden birçok ülkede de PR ve SEO çalışmaları sunmaktadır.

1. Reklam ajansının görevleri nelerdir?

1.1. Kreatif çalışmalar

Grafikler, videolar, afiş. Kavramlar, metin yazarlığı ve diğer literatür. Ekipleri arasında, yüksek düzeyde yaratıcılık sergilemek ve yeni kampanya için birden fazla kreasyon ve alternatif üretmek olmalı. Strateji ve tüketici içgörüleri ile birlikte yaratıcılık, bir kampanyanın başarısında ve tüm ajansın uzun vadede başarılı olmasında önemli bir rol oynar.

1.2. Planlama

Medya kuruluşlarının neye benzediğini araştırın: Bu süreçte alıcılar, kitle özelliklerinin (cinsiyet, yaş, gelir, konum…) ve hacmin ne olduğunu anlamak için medya kanalından verilere ihtiyaç duyar. Reklam için veriler elde edebileceğiniz birçok kanal mevcuttur. Google Adwords, Semrush, Ahrefs gibi platformları kullanarak reklam öncesi önbilgi edilebilirsiniz. Tüm bu bilgiler, belirli bir kanalın bir kampanya için çalışıp çalışmayacağını belirlemek için çok önemlidir. Bu süreç boyunca, medya planlayıcıları, stratejilere ve hedeflere ulaşılmasını sağlamak için hesaplar ve reklam öğeleriyle birlikte çalışır.

1.3. Satın Alma

Medya kategorisinin bir parçası, temelde reklamları görüntülemek için medya alanı ve zamanı elde etme sürecini ifade eder. Reklam alanı, satın almanın asıl sürecidir. Genellikle müzakereyi içerir ve Google Ads, Facebook, Instagram, Twitter iş platformu gibi otomatik bir platform aracılığıyla olabilir. Satın almanın temel amacı, hedef kitleye reklam sunmak için doğru yer ve zamanı sağlamaktır.

2. Reklam ajansları nasıl çalışır?

Genellikle müşterilerinin ihtiyaçlarını ve müşterilerini de tatmin eden bir kampanya oluşturmak için müşterilerle birlikte çalışırlar. Ağırlıklı olarak metin yazarları, tasarımcılar ve yaratıcı yöneticilerden oluşan yaratıcı departman, mesajı etkili ve doğru kitleye ulaştıran bir konsept oluşturmak için satın alma ve medya ekibi ile birlikte çalışır.

İlk aşamalarda, ajanslar tekliflerini, ihtiyaçlarına ve fikirlerine en uygun olanı seçmek için genellikle birden fazla ajansı ziyaret eden müşterilere sunar.

Ajans, seçim süreci bittikten sonra müşterilerinden, hedef kitlelerinden, pazarlarından ve ürünlerinden olabildiğince fazla bilgi toplamaya çalışır.

Bunu, hem ajans hem de müşterinin konsept ve kampanyadan memnun kalması için aylar sürebilecek yaratıcı süreç izler.

Oluşturma sürecindeki son aşama, nihai ürünü doğru kanallara yapmak ve dağıtmak ve sonuçları izlemek olacaktır.

3. Bir reklam ajansının farklı yönleri

Bir reklam ajansında, kampanya kreasyonlarını ve konseptlerini, satın almayı, medya stratejik planını sunmalarını sağlamak için yakından çalışan farklı departmanlar vardır. Aşağıda bir ajanstaki tüm ana departmanları listeledik:

4. Bir reklam ajansının departmanları

4.1. Medya

Medyanın alt bölümlere ayrılması gerekebilir: biri planlama, diğeri satın alma için. Medya planlaması, bir reklam kampanyası için medya kuruluşlarının veya kanallarının ideal kombinasyonunu seçme sürecini ifade eder.

Pazar ve tüketici davranışları hakkında kapsamlı araştırma ve anlayış gerektirir. Müşterilerin bütçesinden en iyi şekilde yararlanmak için kanalları analiz etmeyi, bunları karşılaştırmayı içerir.

4.2. Satın alma

Medya departmanı başka bir bölümden oluşabilir: satın alma . Ajansın medya kanallarında reklam alanlarını satın almaya veya pazarlık etmeye karar verdiği süreçtir, teknolojinin gelişmesi sayesinde bazı firmalar manuel olarak yapılabilmesine rağmen bu süreci otomatik hale getirmiştir.

Satın alma süreci, çok fazla araştırma yapılmasını ve medya izleyicileri ve müşteri pazarı hakkında uzman bir anlayış gerektirir.

4.3. Yaratıcı reklam oluşturma

Yaratıcı departman, reklam kampanyası için içerik tasarımlarından ve yapı konseptlerinden sorumludur.

Bu genellikle grafik ve hareket tasarımcıları, film yapımcıları ve misyonu kampanyaya uygun olacak ve tüketicilerin zihninde bir etki yaratacak fikirler ve kavramlar bulmak olan yaratıcı yöneticiler tarafından oluşturulur.

4.4. Yönetici ve İnsan Kaynakları

Büyüklüklerine bağlı olarak çoğu şirket, çalışanların evraklarının çoğunu yöneten ve çoğu zaman bazı geçici görevleri de yürüten harika bir departmana sahiptir.

Reklam ajanslarında, müşteri iletişimlerinin, raporlarının ve yöneticilerin toplantılarının genellikle çok sık ve zaman alıcı olduğu reklamcılık işinin doğası gereği, işletmenin sekreterlik yönü çok büyük olma eğilimindedir.

4.5. İstemci yönetimi

Müşteri yönetimi departmanları küçüktür ve yalnızca bir yöneticinin müşterilerle tüm iletişimi yönettiği, toplantılar, etkinlikler veya iş yemekleri ve gerekli olabilecek seyahat taahhütleri düzenlediği büyük ajanslarda görülür.

5. Bir reklam ajansındaki ana roller ve yaptıkları

5.1. Yaratıcı yönetmen

Bir yaratıcı yönetmen, yapacak bir kampanyanın yaratıcı konseptini belirlemekten sorumludur. Rol, marka hakkında farklı platformlarda ve medyada sürekli bir izlenim bırakmayı içerir.

Ajans PR

Tüm görsellerin, konseptlerin ve markalamanın kampanya hedefleri ve marka değerleriyle uyumlu olmasını sağlamaktan sorumludur. Yaratıcı departman içindeki en önemli rol, aynı zamanda bütçe, son tarih belirler ve müşteri ilişkilerini yönetir.

5.2. Yaratıcı yönetici

Fikir getirerek ve ilham arayarak yaratıcı yönetmenleri destekler. Ayrıca bazı üretim süreçlerini yönetebilir ve pazarlama materyallerini denetleyebilir.

Yaratıcı yönetici ayrıca projeleri başından sonuna kadar yönetmeli ve kampanya geliştirme sırasında ortaya çıkabilecek diğer bazı görevleri, maliyetleri tahmin etmeli ve müşterilerle olumlu bir iletişim kurmalıdır.

5.3. Grafik tasarımcı

Tasarımcılar, reklam kampanyaları için içerik ve varlıklar oluşturmak için genellikle kreatif direktör ve yöneticilerden gelen talimatları izler. Ajans içindeki en önemli roller arasındadırlar ve çok fazla yetenek gerektirir.

5.4. Medya alıcıları

Başlangıçta bir satın alma planı geliştirirler ve bunu araştırma izler ve sonunda bütün bir satın alma stratejisine dönüşürler. Genellikle müzakere sürecine aktif olarak katılırlar ve esas olarak hedef kitleler için hangi kanalın en uygun olduğunu belirlemekten sorumludurlar.

5.5. Pazar analisti

Pazar araştırması analistleri, bir şirketin ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamasına yardımcı olmak için araştırma yapar ve veri toplar.

5.6. Müşteri ilişkileri yöneticisi

Bu, müşteri ilişkilerinin gerçekten önemli olduğu ve iletişimin neredeyse günlük olarak sürdürüldüğü büyük ajanslar için çok önemli bir roldür. İlişkiler yöneticisi, müşterilerle ilişkiler kurmaktan ve hizmetlerinden memnun olmalarını sağlamaktan sorumludur.

6. Reklam ajansı fiyatları ne kadar?

Reklam ajanslarının müşterilerini faturalandırmanın farklı yolları olabilir. 2020 yılı itibari ile bakıldığında komisyon, hizmet ücretleri gibi farklı ücretler alınabilir. Aşağıda, bir ajansın bir müşteriden alabileceği tüm olası ücretleri veya fiyatlandırma yapısını listeledik.

Rakamlarla reklam sektörü

7. Rakamlarla reklam sektörü

Reklam endüstrisi gerçekten yılda milyonlarca TL’yi bulan bir sermayenin döndüğü sektördür. 2020 yılında pazarlama ile birlikte önceki yıllarda her ikisinin de yaşadığı devasa büyüme tüm dünyadaki reklam giderlerini topladığımızda yaklaşık 9 Trilyon TL’yi geçmiştir.

Reklamcılık ve pazarlama son yıllarda daha da fazla büyüyor çünkü müşteriler reklamlar sayesinde kazançlarını artırıyor. Markaların öne çıkması için marka tanınırlığı oluşturmak için reklama yatırım yapması gerekiyor firmaların.

Avrupa’nın en büyük devletlerinden İngiltere dünya ülkeleri ile kıyaslandığında reklam harcamaları bakımından geçen yıl 21 milyar sterlin ile rekor kırdı. Dijital reklamcılık, 10 milyar lira harcama ile pazara hakim olmaya devam ediyor ve onu 5 milyarın üzerinde hasılatla tv reklamcılığı izliyor.

Harcanan medya reklamı son birkaç yıldır artıyor ve sadece 2018’de bir yılda % 7,8’e yükseldi. En yüksek büyümeyi gören Google, Instagram, Youtube, Twitter ve Facebook gibi dijital platformlardı, TV reklamları istikrarlı bir şekilde varlığını korumaya devam etse de dijital reklamların yıldan yıla daha da etkili hale geldiği görülüyor.

Reklamcılığın dijitalleşme süreci beklenenden daha hızlı gerçekleşiyor. Google, Youtube, Facebook, Instagram gibi otomatik ve teklif tarzı platformlar giderek daha popüler hale geliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir